Alle indlæg og emner.

Noget at tænke lidt over…

(NYT NYT STATUS: Jeg har i dag modtaget en erkendelse fra lookfantastic.dk på min mail omkring, at det ikke var en god måde at håndtere situationen på, og at det ikke var særlig pænt skrevet af den pågældende medarbejder!) 

___________________________

For et par uger siden skrev jeg til lookfantastic.dk og tilbød dem at teste deres produkter/box. Alt var på plads, og de synes, at det kunne være interessant, at jeg anmeldte deres månedsbox, som jeg før har abonneret på og været glad for. Jeg ville jo bare gøre, som jeg plejer : anmelde, være ærlig, og eksponere på min måde. 

Så I går, havde lookfantastic lagt et billede op på deres instagramprofil, hvor de spurgte, hvilken maske, der var den bedste vi forbrugere havde prøvet. En af mine søde kunder fra get the GLOW skrev dette og taggede mig, så jeg kunne se det : 

Det er jo dejligt at læse – Det varmer. Det gør godt. Men så svarer lookfantastic dette: 

Og det skal lookfantastic have lov til at skrive, flabet eller ej, for det er da absolut et fint tilbud. Så skriver jeg, som kommentar fra min get the GLOW profil, til min kunde og lookfantastic, at de lige skal pålægge 39,- i porto hos lookfantastic, så prisen alligevel løber op. 

Hvad sker der så?? Mine kommentarer bliver slettet og jeg bliver simpelthen blokeret af dem ? Super pålideligt og voksent. 

Jeg griner af det, men er samtidig forundret over, at et stort firma, som lookfantastic,  tager så frække metoder i brug, og så ikke kan tåle sandheden, når de konfronteres efterfølgende. Det er i mine øjne svagt! Så til grin, svagt og grimt, og jeg synes, at det er en mærkelig måde at “fange” kunderne på. Så langt fra min mentalitet. Og så langt fra, hvordan jeg vil være! Et lille firma, som mit, kan ikke hamle op med store firmaer, som Lookfantastic, Magasin, Sephora etc. Store firmaer får tilbudt bedre priser på produkterne = større fortjeneste. Laver de tilbud på deres produkter, får de dækket rabatten af leverandørerne. De får mange goder! Det er sgu på mange måde lettere. Men det store firmaer ikke kan, som JEG kan, er at gøre det hele personligt. De kan ikke hjælpe kunderne på samme måde, som jeg gør. De skriver ikke håndskrevne kort til hver kunde, vedlægger chokolade og testere, der matcher kundens produkter/hudtype. De besvarer ikke mails døgnet rundt. De forkæler ikke kunderne på samme måde, som jeg gør. De er ikke personlige. 

Så på den måde, er jeg bare ENDNU mere stolt af mit firma og hvad jeg kan tilbyde. Mange skriver til mig, at selvom de bor midt i København og kan gå i butikkerne og købe produkter, bestiller de produkter hos mig, fordi de føler, at de får en gave tilsendt. Produkterne, der er pakket sirligt ind i silkepapir, chokolade, prøver og håndskrevet kort, betyder mere end man lige regner med ?? Jeg sørger altid for, at mine pakker føles, som kæmpe forkælelse og som en gave. 

– Mette Milan 

PS: behøver jeg at sige, at jeg skrev til lookfantastic med det samme, og aflyste vores fremtidige samarbejde?! Jeg skal ikke arbejde sammen med nogen, jeg ikke kan stå inde for. Bum ??

9 thoughts on “Noget at tænke lidt over…

  1. Kære Mette,
    Jeg anede slet ikke hvad der gik forud for dette, men det er simpelthen for latterligt, og som du skriver, barnligt!Jeg elsker virkelig boksen derfra, men med sådan en viden, har man næsten ikke lyst til at handle der.?
    Men endnu engang vil jeg bare sige til dig, at jeg er så glad for din shop, din hjælp og dine produkter, det du gør er det rette for mig!? Desuden har du ofte gode tilbud, så selvom jeg er en nærigpind og tilbudsjæger, kan jeg alligevel få det til en god pris hos dig.?
    Hvis du bare fortsætter i samme stil, så har du mig i mange år endnu.?
    Kh. Joan

      1. Jeg tænker at der sidder en medarbejder med røde ører, jeg håber virkelig ikke at det er fast kutyme fra ledelse, at behandle folk sådan.?

  2. Hvor er det bare herre tarveligt af dem…. Godt at du siger fra!
    Det er lige præcis det der er grunden til folk handler hos dig, din store viden, passion og dét at du giver kunderne en personlig oplevelse der gør at de vælger dig.

    Jeg tester personlig Lookfantastic boxen hver måned, dog af egen pengepung 😉 Produkterne er lækre, men den danske kundeservice burde opretholde en vis standard. (Jeg har altid handlet på deres .com side dog, og der har aldrig været noget)

    1. Jeg synes, at det var frækt og ikke mindst en fræk måde at fange kunder på. Puha. Kunne jeg ikke ? men deres box er uden tvivl fantastisk! Har selv været utrolig glad for den. Jeg har også betalt den af egen lomme og testet – Og sådan bliver det også fremover. Ingen samarbejde med folk, jeg ikke kan stå inde for ✌?

  3. Du er for sej. Modtog lige en pakke i går og det er præcis som at få en gave. Din personlige tilgang og man kan få svar lynhurtigt på messenger/insta eller Facebook er fantastisk. Min egen personlige dåsepusher – og det bliver det ved med. ❤❤❤❤❤

  4. Køre Mette
    Glem dem. At handle hos dig er altid en fornøjelse, som de store butikler aldrig vil kunne leve op til. Og i sidste ende er det hyggen og den gode oplevelse ved en handel, der får folk til at komme tilbage.

    1. De er glemt – Blev bare så forundret. Men vi er jo alle så super forskellige og den måde vi kører forretning på er ligeså forskellig. For mig handler det om at hjælpe og vejlede, og have de bedste specifikke produkter på hylderne – Hos dem gælder det om at sælge, sælge, SKAMsælge og det bryder jeg mig ikke om ? Jeg er også jyde ???

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

5 + 9 =